charlieharleynils.blogg.se

Händelser och minnen från min familjs dagar...

Farmors födelsedag!

Publicerad 2017-07-31 22:33:39 i Allmänt,

Idag åkte vi till trelleborg för och justera mina nya bågar jag fick impuls i Vimmerby. Vi köpte en present till farmor som fyller år. Vi käkade lunchbuffé på Kina restaurangen innan vi åkte till kolonin. 


När vi kom till stugan hjälpte jag pappa och klippa gräset. Sa åt mamma att akta sig för vi skulle klippa gjäääs så hon fick stå på plattorna. 
Efter några timmar kom farmor och Tilde. Vi badade och busade. Bråkade om vattenkannorna och jagade varandra. Vi gungade både i hammocken och i gungan. 
Vid middagen kom gammelmormor Gun, Anita och Conny också förbi. 
Jag satt bredvid Tilde, vi åt från varandras tallrik. 
Det var gott med mat och sen blev de fika, bullar och tårta. Mums! 
Jag och Tilde busade under filten innan vi skulle åka hem, Tilde gillade inte riktigt att gömma sig. 

Vi somnade gott i bilen hem, nu sover vi gott i våra sängar. 
Natti! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela