charlieharleynils.blogg.se

Händelser och minnen från min familjs dagar...

Pulkaåkning

Publicerad 2018-02-28 20:37:20 i Allmänt,

Idag när vi skulle ta bilen till förskolan så gick den isönder igen, mamma satte in oss i bilen sen sprang hon in och hämtade ett band som höll dörren stämgd. Sen slirade vi till förskolan. Vi var ute i god tid så vi fick vänta i bilen. O hade vi vetat att bara en avdelning var öppen idag pga vädret att vi kunnat gå in tidigare. 
Jag gick in och lekte direkt och mamma och Aston hoppade in i bilen o körde till trelleborg. Där mötte de upp mormor som passade Aston  när mamma var hos barnmorskan. 

Mamma tittade på lillebror i magen och allt såg bra ut, han är nästan normalstor endast +4% större. Så nu kan han gott bli inne till snöovädret e borta. Mamma fick en ny tid nästa vecka för o kolla blodtrycket, det hade blivit lite högt. 

Klockan tolv fick mamma mejl och sms från förskolan om att man gärna fick hämta hem sina barn på förskolan pga ovädret som skulle komma in i eftermiddag. Sen ville dom gärna att vi blev hemma imorgon också om de gick. Så jag tror jag blir hemma imorgon, vi för se hur morgonen ser ut. 

Aston har fortf feber, men varit pigg och glad på dagen. De steg väldigt nu ikväll. Stackaren. 

Jag och pappa tog en tur med fyrhjulingen till pulkabacken när han kom hem från jobbet o hade lagat mammas bil. När vi kom hem var de kallt om fötter och händer så jag och Aston hoppade i badet. 

Sen åt vi middag och somnade tidigt både jag och Aston. Nu sover vi gott i våra sängar. Renbäddade, jag hjälpte till och renbädda min säng. Natti!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela